Arena Speedwaya / New Speedway World

Jedyny taki menadżer żużlowy w Internecie

Ogłoszenie

No comment.

#1 2009-12-07 21:38:16

 Delejt

Administrator

1700342
Zarejestrowany: 2009-10-23
Posty: 702
Punktów :   

Regulamin

REGULAMIN OGÓLNY ARENY SPEDWAYA

1. Naczelnym organem zarządzającym zabawą jest jednoosobowe Prezydium Gry.
2. Udział w zabawie jest dobrowolny i nieodpłatny. Gracz może w każdej chwili zrezygnować z zabawy.
3. Każdy gracz może prowadzić tylko jedną drużynę. W przypadku niewystarczającej ilości managerów, drużyny prowadzi Prezydium Gry.
4. Miejscem rozgrywania zawodów w ramach Areny Speedwaya jest komunikator internetowy Gadu-Gadu.
5. Zawody są rozgrywane programem SIM w wersji 4.55 autorstwa Pao.
6. Wszystkie zawody sędziowane będą przez Prezydium Gry.
7. Tabelą biegową na mecze ligowe jest tabela biegowa z lat 1994-98 bez większych zmian.
8. Podczas zawodów obowiązuje wzajemna kultura między sędzią i managerem. Jeżeli ktoś z obecnych podczas zawodów ma zastrzeżenia co do kultury gracza lub prawidłowości rozegrania zawodów, powinien przesłać archiwum całego meczu lub spornego momentu z komunikatora, by Komisja Gry rozpatrzyła jego skargę.
9. Współczynniki lig na sezon 01 są ustalane "na bieżąco" po każdym zakończonym okresie, na sezon 02 zostaną one oparte o średni skill wszystkich zawodników i parę innych czynników.

REGULAMIN ROZGRYWANIA ZAWODÓW W ARENIE SPEEDWAYA

1. Wszystkie zawody będą rozgrywane zgodnie z ustalonym terminarzem.
2. W przypadku zawodów ligowych, mecze mogą odbywać się bez obecności managerów, wtedy rolę managera przejmuje sędzia zawodów. Mecze nierozegrane wcześniej będą odbywały się w dniu planowego rozegrania od godziny 18.30.
3. W przededniu planowego rozegrania meczu na forum (w temacie danej kolejki) można podać awizowany skład drużyny, w którym należy podać nazwiska i numery startowe wszystkich zawodników drużyny, zgłoszonych do meczu. W przypadku obecności managera na meczu, może on dokonać maksymalnie dwóch zmian w porównaniu z awizowanym składem.
4. Za nieobecność na meczu bez podania awizowanego składu, manager dostaje ostrzeżenie. Otrzymanie trzech ostrzeżeń z rzędu (za trzy kolejne mecze) lub pięciu przez cały sezon skutkuje wykluczeniem z gry.

REGULAMIN FINANSOWY ARENY SPEEDWAYA

System finansów w tym menadżerze nie istnieje. Jest to tylko i wyłącznie zabawa bez żadnych wymysłów ze sfery budżetowej

REGULAMIN KONTRAKTOWY ARENY SPEEDWAYA

1. Wszystkie kontrakty obowiązują na okres jednego roku.
2. Zawodnik może zmienić klub jeden raz podczas trwania sezonu.
3. W każdej chwili można wypożyczyć do innego klubu zawodnika, który nie odjechał żadnego biegu w zawodach ligowych. Wypożyczenie obowiązuje do końca sezonu, a zawodnika wypożyczonego nie można wystawić na listę draftu podczas sezonu.
4. Po X kolejce rozgrywek ligowych we wszystkich ligach, managerowie mają przywilej do wystawienia na listę draftu zawodników. Jeżeli zawodnik nie zostanie wybrany (co może się zdarzyć, acz jest mało prawdopodobne), jego kontrakt z dotychczasowym klubem nie ulega rozwiązaniu.
5. Co 5 kolejek ligowych klub ma przywilej zgłosić zawodnika młodzieżowego (imię i nazwisko) do turnieju na licencję. Otrzymuje on wówczas skill 1 i walczy o uzyskanie licencji żużlowej. W ciągu sezonu klub może zgłosić i wyszkolić maksymalnie 3 zawodników.

REGULAMIN LICYTACJI (DRAFTU) W ARENIE SPEEDWAYA

1. "Licytacje" są w Arenie Speedwaya przeprowadzane w formie draftu - nie są tu podawane żadne oferty, czy kwoty pieniężne (gdyż nie ma systemu finansowego), lecz kluby wybierają kolejno zawodników, którzy
1. Licytacje są jawne i trwają 72 godziny. Kluby wybierają zawodników w kolejności miejsc zajętych w poprzednim sezonie.
2. W okresie licytacji manager zespołu, gdy przyjdzie jego kolej, wybiera z listy jednego, dowolnego zawodnika.
3. Licytowanie zawodników nieuprawnionych do startów w lidze drużyny danego managera powoduje unieważnienie oferty i stratę kolejki wyboru.
6. Zarówno przed sezonem, jak i w jego trakcie ma miejsce jedna licytacja.
7. Zawodnik, który nie przedłuży kontraktu z dotychczasowym klubem, automatycznie trafia na licytację. Jeżeli zawodnik wystawiony na licytację nie zostanie kupiony przez żadnego klubu, zostaje w zespole, z którego został wystawiony na licytację.
8. Zawodnik może zmienić klub bez pojawiania się na liście tylko na zasadzie wypożyczenia lub wymiany. Nie może on zmienić barw na zasadzie zwykłego przejścia z klubu do klubu.
9. Zawodnik trafia do drużyny, która go wybierze, gdy tylko przedstawiciel Prezydium pojawi się na forum i będzie mógł zaktualizować wszystkie dotychczasowe transfery.

REGULAMIN LICENCYJNY ARENY SPEEDWAYA

Licencji na starty w danej lidze może zostać pozbawiona drużyna, jeżeli:
- W zawodach ligowych wystartuje mniej niż 90% zawodników, stanowiących kadrę klubu (nie dotyczy krajowych juniorów),
- Nie będzie posiadała czterech krajowych zawodników, w tym dwóch juniorów, do rozgrywek ligowych,
- Nie będzie posiadała minimalnej liczby zawodników (tj. trzech) uprawnionych do udziału w rozgrywkach Ligi Młodzieżowej.
W pierwszym przypadku klub zostanie ukarany relegacją o jedną klasę rozgrywkową, bezwarunkowym przeniesieniem na listę draftu zawodników, których "dotyczył" brak startów oraz (lub wyłącznie drugim i następnym, jeżeli drużyna ta będzie w najbliższym sezonie występować w najniższej lidze) zakazem zatrudniania zawodników z kraju, który reprezentuje na arenie międzynarodowej dany zawodnik i krajów z tego samego regionu. Dla przykładu: jeżeli w klubie nie wystąpią: Walijczyk i Estończyk, którzy stanowili część 18-osobowej kadry (~11,1%), to w klubie w następnym sezonie nie mogą występować zawodnicy z Wysp Brytyjskich (czyli reprezentanci Anglii, Guernsey i Jersey, Irlandii, Irlandii Płn., wyspy Mann, Szkocji i oczywiście Walii) oraz Skandynawii (czyli zawodnicy z Wysp Alandzkich, Danii, Finlandii, Islandii, Litwy, Łotwy, Norwegii, Wysp Owczych, Szwecji i, rzecz jasna, Estonii). Wniosek z tego jest taki, że nie warto brać do składu zawodników, z których się nie skorzysta, gdyż na następny sezon można albo startować w niższej lidze, niż by się chciało, albo mieć bardzo ograniczony wybór wśród zawodników (lub też jednym i drugim). Jeżeli jednym z zawodników, którzy nie wystartowali w lidze, jest Polak, klub oczywiście nie zostaje ukarany zakazem zatrudniania żużlowców z Polski
W drugim i trzecim przypadku drużyna jest karana wykluczeniem z rozgrywek, relegacją na sam dół ligowej drabinki oraz, na sezon, w którym karencja się skończy, ujemnymi punktami, każdorazowo nakładanymi przez Prezydium.

REGULAMIN USTALANIA SKILLI W ARENIE SPEEDWAYA

1. Skill początkowy w grze przypisany jest odgórnie w zależności od wieku zawodnika.
2. Zależność skilla od wieku (skill dla "ligi regionalnej"):
24 lata (2 zaw.): 5
23 lata (2 zaw.): 5
22 lata (2 zaw.): 4
21 lat (1 zaw.): 4
20 lat (1 zaw.): 3
19 lat (1 zaw.): 3
18 lat (1 zaw.): 2
17 lat (1 zaw.): 2
3. Zawodnicy krajowi są tworzeni przy pomocy programu Generator, również autorstwa Pao. Zawodnicy zagraniczni są generowani w grze Football Manager 2010 przy odznaczonej opcji "użyj prawdziwych piłkarzy".
4. Po każdych zawodach w Arenie Speedwaya skille zmieniają się, a nowe obowiązują przez 5 rund spotkań. Nowy skill liczony jest ze wzoru: [stary skill*(1-ilość biegów/100)]+[ilość punktów/ilość biegów*4*współczynnik zawodów*(ilość biegów/100)]. Jeżeli zawodnik nie zdobył w zawodach ani jednego punktu, jako ilość punktów liczy się współczynnik zawodów podzielony przez ilość startów. Punkt bonusowy w zawodach drużynowych liczy się jako 0,5 punktu, a każdy nie ukończony bieg - jako punkt ujemny. Współczynnik zawodów to średnia skilli wszystkich zawodników, którzy wystąpili przynajmniej raz, podzielona przez 5,5 i zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
5. Skill obowiązujący co 5 kolejek to: dla zawodników, którzy występują w rozgrywkach ligi polskiej wzór (średnia biegowa*współczynnik ligi*7,5+KSM*współczynnik ligi*1,75+skill)/3, natomiast dla zawodników, którzy nie występują w lidze polskiej jest to wyliczona w ostatnim okresie wartość skilla. Co 5 rund spotkań polscy młodzieżowcy dostają bonus w postaci dodania +0,2 do skilla. Zagraniczni młodzieżowcy mający klub w polskiej lidze otrzymują bonus +0,1. Na nowy sezon junior może dostać bonus za ilość UKOŃCZONYCH biegów: +1 za 100 biegów, +2 za 150 biegów, a +3 za 180 biegów. Dla seniorów i obcokrajowców obowiązują standardowe zasady zaokrąglania, polskim juniorom skill zawsze będzie zaokrąglany w górę.

REGULAMIN ROZGRYWEK LIGOWYCH ARENY SPEEDWAYA

1. Sezon 2010 składa się z trzech (jednej wstępnej i dwóch głównych) faz:
a) Fazy regionalnej, 8-grupowej, w których są po 3 drużyny. Drużyny jadą mecze na zasadzie każdy z każdym po 2 razy, czyli 4 mecze. KSM (wyliczony wyjątkowo jako (pkt/bg)*3) z tych rozgrywek obowiązuje w fazie zasadniczej i play-off. Rozgrywki te są przeprowadzone po to, aby posegregować drużyny w ligach. Wszyscy zawodnicy mają poziom umiejętności jak dla 3 ligi, dopiero po zakończeniu rywalizacji zostaje im przydzielony odpowiednio przeliczony (*2 dla I ligi lub *1,5 dla II ligi) skill. W rozgrywkach tych występują tylko zawodnicy krajowi.
b) Fazy zasadniczej, opisanej poniżej.
c) Fazy play-off, również opisanej poniżej.
2. Wszystkie ligi (w fazie zasadniczej) liczą po 8 drużyn.
3. System rozgrywek ligowych w fazie zasadniczej i fazie play-off:
a) F. zasadnicza.
Odbywają się 2 serie spotkań, co daje po 14 rund meczów w każdej lidze. Za lepszy bilans w dwumeczu przyznawany jest punkt bonusowy.
b) F. play-off
Drużyny są dzielone na dwie grupy wg punktów po rundzie zasadniczej. Lepsza grupa walczy o medale (w I lidze) lub awans, gorsza walczy o utrzymanie. W każdej z grup rozgrywane są dwie serie spotkań na zasadzie każdy z każdym, co daje 6 kolejek ligowych. Do niższej ligi spada ostatnia drużyna, najlepsza drużyna awansuje do wyższej ligi.
4. Nie ma ograniczeń co do ilości zawodników krajowych i zagranicznych w kadrze klubu, lecz w składzie drużyny na mecz może znaleźć się maksymalnie trzech zawodników zagranicznych. Nowemu obcokrajowcowi, trafiającemu do którejkolwiek z lig, przypisuje się KSM równy 6,50.
5. W niższych ligach nie mogą jeździć zawodnicy, którzy mają minimalny KSM:
I liga: 8,00 (od II ligi), 5,33 (zakaz startów w III lidze),
II liga: 8,00 (zakaz startów w III lidze).
Mnożnik między ligami wynosi 1,5.
6. Manager podaje do meczu skład złożony z 7 zawodników:
a. Z numerami 6 i 7 (14 i 15) muszą być zgłoszeni juniorzy. Mają oni obowiązkowe trzy starty, w których nie mogą zostać zmienieni. Juniorzy z zagranicy są traktowani jak zwykli obcokrajowcy.
b. Ustalony jest limit KSM 50 48 (I liga)/46 (II liga)/ 44 (III liga) punktów na całą drużynę i nie można go przekroczyć.
c. Do meczu nie można zgłaszać zawodników kontuzjowanych.
7. Zawodnik może wystartować w meczu maksymalnie 6 razy (junior z nr 6-7 siedem razy). Zawodnicy z numerami 1-5 i 9-13 muszą wystąpić w meczu przynajmniej raz, juniorzy z numerami 6-7 i 14-15 mają obowiązkowe 3 starty. Nie obowiązuje przepis "Zastępstwa zawodnika".
8. Drużyna przegrywająca od 4. do 6. i od 8. do 14. biegu różnicą przynajmniej 6 punktów, może skorzystać z Rezerwy Taktycznej. Do jazdy jako rezerwa taktyczna uprawnieni są wszyscy zawodnicy, jednak zawodników z numerami 6 i 7 nie można zastąpić w ramach tej rezerwy. Każdy zawodnik może jechać jako rezerwa taktyczna tylko raz.
9. W 14. biegu startują dowolni zawodnicy wybrani przez managera, z wyjątkiem zawodników zgłoszonych do 15. biegu, chyba że do 14. biegu jeden z zawodników został zgłoszony jako rezerwa taktyczna. W 15. wyścigu startują najlepsi żużlowcy obu drużyn pod względem dorobku punktowego, którzy nie są rezerwowymi w swoich zespołach.
10. Zawodnicy z numerami 6-7 i 14-15 pełnią funkcję rezerwowych w drużynach. Mogą oni mieć łącznie siedem startów odbytych w meczu, z tego cztery jako rezerwa zwykła. Z rezerwy zwykłej można skorzystać od 1. do 6., od 8. do 13. i w biegach nominowanych.
11. Zawodnik, który dotknie taśmę, zostanie wykluczony z powodu przekroczenia limitu 2 minut lub jest niezdolny do jazdy po upadku, może zostać zastąpiony przez rezerwę zwykłą. Nie dotyczy to zawodnika, zgłoszonego do składu jako junior z obowiązkowymi trzema wyścigami - notuje on wtedy do programu meczowego wykluczenie.
12. Wyniki meczu są zaliczone, jeżeli zostało rozegranych 8 wyścigów.
13. Za zwycięstwo w meczu drużyna otrzymuje 2 punkty, za remis 1 punkt, a za porażkę punktów nie otrzymuje. Istnieje punkt bonusowy za zwycięstwo w dwumeczu.
14. Tabele tworzy się, szeregując drużyny według zdobytych punktów meczowych. W przypadku równości punktów, o wyższym miejscu decyduje bezpośredni bilans pojedynków między zainteresowanymi drużynami stosunek małych punktów (biegowych), a jeżeli i to nie przyniesie rozstrzygnięcia, o miejscu w tabeli decyduje stosunek punktów biegowych bilans pojedynków między zainteresowanymi drużynami.

NOTA AUTORSKA

Oryginalnie ten regulamin (jak i wszystkie programy, z których będę korzystał podczas zabawy) został stworzony przez Pao, twórcę i jednoosobowe Prezydium Cinders Managera. Pozwoliłem sobie skorzystać z jego pracy, jednak nie mam zamiaru przypisywać sobie całości, jedynie pojedyncze fragmenty, które zostały zmienione przeze mnie na użytek Areny Speedwaya. Z tego miejsca gratuluję Pao takiego świetnego regulaminu, jak i Managera.

(Jednak muszę powiedzieć, że oficjalnie Pao nie zezwolił na wykorzystanie jego pracy, lecz też tego MI nie zabronił. Dlatego zamieszczam na końcu regulaminu "notę autorską" i wszelkie kopirajty dla niego.)


http://img.userbars.pl/117/23368.png
http://img.userbars.pl/39/7756.png
http://img.userbars.pl/155/30903.png
http://img.userbars.pl/100/19805.gif

Offline

 
© Copyright: 2009-2010 Arena Speedwaya.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plwszywki jak oswoić szynszyla superkreskowki.pl